Saturday, September 11

Haiyakk!! Tepis-tepis

* earlier days*
MakCik : Bila nak kawen?
Aku : *Senyum kosong je*

* later*
MakCik : Bila nak kawen?
Aku : Tunggu abang dulu. Ikut turn.

*then*
MakCik : Bila nak kawen?
Aku : Lepas kerja setahun dua. Kena kumpul duet.

*now*
MakCik : Bila nak kawen?
Aku : Hujung tahun depan. (Dengan yakin)


Iyer, aku yakin. Yakin diri. Biar takde siapa nak masuk minang. Biar takde sapa hingin.
Janji makcik-makcik tu semua senyap.
Iye, senyap buat seketika.
Sebelum mereka tanya pula.

"Eh, dengan sapa?"

3 comments:

Cikgu Puaka said...

homaigad sama. Its just that on my part they no longer 'tanya'.they give hints.like nenek aku, 'tahun depan balik naik kereta sdri ye? Dgan kawan ye?'n 'caRik kawan ny cepat2'. Pening.nnt aku reply sms ko.bru dapat line

lovemenot said...

hahah..same here la..aku juat kata lambat lg..tunggu semua kazen and abg aku dulu.tp, mcm2 plak depa fire up balik.abg tuh laki,xpala..tekanan:(

Happy Rabbit said...

Don't mess with makciks. Melodi journalists have to undergo years of training by makciks.