Tuesday, October 13

Mari menyanyi


Ayahku pulang dari kota
Ayahku belikan kereta
Kereta kecil warna merah
Boleh ku bawa ke sekolah

Pon Pon Pon Pon Pon Pon Pon
Kereta kecilku berbunyi
Marilah adik mari naik
Boleh ku bawa jumpa nenek


HR kata lagu ni sedari kecil lagi membuatkan dia keliru. Pelikkan? Lagu gembira ini pun boleh menyebabkan dia berfikir dengan begitu mendalam. Dia memang suka fikir benda-benda yang sedikit tidak relevan.

Dia tak faham konsep lagu tersebut dan sibuk tanya aku untuk penjelasan.

Kereta tu kereta mainan ke kereta betul? Dia bawa ke sekolah tu untuk main ke betul-betul boleh pandu ke rumah nenek? Boleh ke adik-adik naik kalau kereta tu kereta mainan? Kenapa nak bawak ke rumah nenek? Aku hanya jawab, sebab nenek itu nenek kebayan.

Dia senyap sebentar sebelum buka topik baru.


4 comments:

lovemenot said...

haha..lawakla hisyam.aku pon br terpk.btoi gak ek.keta mainan ka keta btoi?lol

mardotti zaaba said...

bunyik pon pon pon pon mestilah kereta mainan

Hisyam said...

kereta betol bunyi mcm mana kak mard?

alfina said...

ada je mard, kereta betol punyi pon pon pon